وکیل پایه یک وکیل پایه یک .

وکیل پایه یک

ارث و میراث

وکیل متخصص در ارث

موضوع ارث و میراث از جمله مباحث مهم حقوقی است که تقریبا همه افراد در طول زندگی خود با آن مواجه می شوند. از آنجایی که این مبحث از نظر قانونی پیچیدگی‌ هایی دارد، بسیاری از افراد ترجیح می‌ دهند که در مواجهه با آن به یک وکیل متخصص در ارث مراجعه کنند. با این که مسائل مربوط به ارثیه در قانون مشخص است و هر فرد از طریق مراجع قانونی می تواند نسبت به احقاق حقوق خود اقدام کند، ولی عبور از پیچ و خم های اداری و قانونی برای هر کسی ساده نیست. به همین دلیل طبیعی است که اغلب افراد کمک گرفتن از وکیل برای ارث و میراث و استفاده از مشاوره حقوقی ارث را انتخاب می کنند. مشورت با یک وکیل برای ارث و میراث و سپردن انجام مراحل حقوقی به او، علاوه بر ساده تر شدن روند کار کمک می کند تا احتمال هر گونه اشتباه و خطا در جریان دریافت ارثیه به حداقل کاهش پیدا کند.

 

وکیل ارث

سه مفهوم مهم وارث، ترکه و مورث ارکان تشکیل دهنده مبحث ارث و میراث هستند. مورث شخصی است که از دنیا رفته و اموال و دارایی‌ هایی را از خود به جا گذاشته است. اموال و دارایی‌ های باقی مانده از مورث را ترکه یا میراث می‌ گویند. وارث یا وراث نیز شخص یا اشخاصی هستند که از مورث ارث می برند. بعد از فوت اشخاص لازم است که وضعیت دارایی‌ های آنها مشخص شود. برای این منظور علاوه بر بررسی وصیت نامه، باید گواهی انحصار وراثت نیز صادر شود. یکی از مشکلاتی که در ارتباط با ارث و میراث وجود دارد، عدم آگاهی افراد از مسائل مربوط به این مبحث است. بسیاری از افراد به طور دقیق نمی دانند که آیا وارث متوفی محسوب می شوند یا نه، و اگر قرار است که از مورث ارث ببرند، سهم الارث آنها چقدر است. همچنین ساز و کار و مراحل تقسیم ترکه برای آنها مبهم و پیچیده است. وکیل برای ارث و میراث در این شرایط علاوه بر روشن کردن ابهامات پرونده تقسیم ارث، انجام مراحل اداری را نیز بر عهده می‌ گیرد.چه کسانی ارث می برند؟

 

 افرادی که با شخص رابطه خونی دارند از او ارث می برند. به عبارتی خویشاوندان نسبی هر شخص می توانند از او ارث ببرند. به غیر از این افراد، همسر فرد متوفی نیز از جمله وراث او خواهد بود. اما تعلق ارث به وراث مطابق با طبقات ارث انجام می‌ شود. خویشاوندان نسبی متوفی طبق این طبقه بندی به سه دسته زیر تقسیم می‌ شوند:

 

طبقه اول شامل پدر، مادر، فرزندان. (نوه ها نیز در صورت فوت همه فرزندان در این طبقه قرار می‌ گیرند.)

 

طبقه دوم شامل پدربزرگ، مادربزرگ، خواهران و برادران. (در صورت فوت همه خواهران و برادران، فرزندان آنها نیز در این طبقه جای خواهند داشت.)

 

طبقه سوم شامل خاله‌ ها، دایی‌ ها، عمه ها و عموها. (در صورت فوت همه این افراد، فرزندان آنها در این طبقه جای خواهند داشت.)

 

 قاعده طبقات ارث به این شکل است که در صورت زنده بودن حتی یک نفر از طبقه قبلی، افراد طبقه بعدی ارثی نمی برند. مثلا اگر یکی از فرزندان متوفی زنده باشد، پدربزرگ، مادربزرگ، خواهران و برادران متوفی از ارث محروم خواهند بود. نکته دیگر سهم الارث همسر متوفی است که همواره محفوظ می باشد. فرقی نمی کند که ترکه به کدام گروه از طبقات ارث تعلق بگیرد، در هر صورت همسر فرد متوفی از او ارث خواهد برد. البته ارث بری زوج و زوجه با یکدیگر تفاوت هایی دارد. ضمن اینکه جزئیات در میزان سهم الارث هر یک از این افراد تأثیرگذار است. درباره این جزئیات می‌ توان از طریق مشاوره با وکیل برای ارث و میراث اطلاعات لازم را کسب نمود.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۴۹:۰۶ توسط:ریحانه موضوع: نظرات (0)