وکیل پایه یک وکیل پایه یک .

وکیل پایه یک

انواع کلاهبرداری

مجازات کلاهبرداری

به موجب ماده یک قانون تشدید، مجازات کلاهبرداری اگر به صورت ساده واقع شود زندان از یکسال تا هفت سال و جزای نقدی معادل مال بدست آمده و رد اصل مال به صاحبش خواهد بود و اگر کلاهبرداری به صورت مشدد انجام شود کلاهبردار مجازات زندان از دو تا ده سال و رد اصل مال به صاحب آن و جزای نقدی معادل مال برده شده و انفصال از خدمات دولتی به نحو دائم خواهد داشت. و علاوه بر این مجازات ها اگر مبلغ مورد کلاهبرداری از 100 میلیون تومان بیشتر باشد و موجب اخلال در امنیت ملی نشود حکم محکومیت قطعی باید در یکی از روزنامه های محلی منتشر گردد. اگر مبلغ مورد کلاهبرداری تا 100 میلیون تومان باشد مجازات کلاهبردار در کلاهبرداری ساده 6 ماه تا 3/5 سال حبس و جزای نقدی معادل مال اخذ شده و در کلاهبرداری مشدد یک تا 5 سال حبس و انفصال ابد از خدمات دولتی و جریمه معادل مالی که اخذ کرده می باشد.

 

تعلیق مجازات جرم کلاهبرداری

مجازات جرم کلاهبرداری باتوجه به تبصره ماده 7 قانون کاهش مجازات حبس تعزیری 1399 در صورت وجود شرایط مقرر قانونی قابل تعلیق می باشد.

 

تخفیف مجازات جرم کلاهبرداری

مجازات جرم کلاهبرداری به موجب تبصره یک ماده یک قانون تشدید در صورت وجود جهات مخففه قابل تخفیف تا حداقل مجازات کلاهبرداری خواهد بود.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۷:۳۳ توسط:ریحانه موضوع: نظرات (0)