وکیل پایه یک وکیل پایه یک .

وکیل پایه یک

طلاق توافقی

طلاق توافقی چقدر زمان می برد؟

طلاق به صورت توافقی کمتر از انواع دیگر طلاق ها زمان می برد. اما طی شدن پروسه طلاق بدون وکیل و طی تمام مراحل ان از جمله جلسات دادگاه و طی شدن جلسات مشاوره خانواده ممکن است بین ۴ تا ۶ ماه ضمان ببرد. اما اگر این پروسه به وکلای متخصص طلاق گروه وکلای فراز سپرده شود حداکثر بین ۱۰ تا ۲۰ روز زمان خواهد برد. پس بهتر است پرونده طلاق توافقی خود را به وکیل متخصص طلاق گروه وکلای فراز بسپارید تا با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن طلاق شما در دفترخانه ثبت شود و طلاقنامه صادر شود.

 

عدم حضور زوجین در طلاق توافقی

زوجین در روند طلاق توافقی باید در جلسات دادگاه و بعد در جلسات مشاوره خانواده در مراکز بهزیستی حاضر شوند. در نهایت نیز بعد از صدور رای طلاق باید در دفترخانه حاضر شوند تا صیغه طلاق صادر شود. اما معمولا زوجین به دلایل مختلف به خصوص اختلافات زیاد به هیچ وجه نمی خواهند که در دادگاه حاضر شوند. هرچند گفته می شود که عدم حضور زوجین در طلاق توافقی به خصوص در مرحله مشاوره خانواده امکان پذیر نیست اما باید گفت که وکلای فراز می توانند تمامی مراحل را بدون حضور زوجین انجام دهند.

 

طلاق توافقی ایرانیان مقیم خارج

طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور می تواند در دادگاه های ایران و یا در صورت توافق در دادگاه کشورهای دیگر انجام شود. اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که در طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور حتی اگر رای در دادگاه های خارجی صادر شده باشد طرفین باید به سفارت یا کنسولگری ایران در آن کشور مراجعه کرده و با ارائه رای طلاق اقدام به ثبت آن در سفارت نمایند و صیغه طلاق اسلامی برای آنها جاری شود.

 

مشکل دیگری که در طلاق برای ایرانیان مقیم خارج از کشور پیش می آید این است که مسائلی مثل مهریه، نفقه، اجرت المثل و… در قوانین کشورهای دیگر پیش بینی نشده است. لذا ممکن است برای زن جهت مطالبه این حقوق در کشورهای دیگر موانعی به وجود بیاید. لذا بهترین کار این است که پرونده طلاق ایرانیان در مراجع قضایی ایران پیگیری شود.

 

راه دیگری که می تواند این مسیر را بسیار ساده تر کند. افردا مقیم خارج از کشور می توانند با استفاده از سامانه میخک به وکیل پایه یک دادگستری در ایران وکالت دهند تا روند طلاق را در ایران بدون حضور آنها پیگیری کنند تا طبق قوانین ایران رای طلاق صادر شود


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۶:۰۷ توسط:ریحانه موضوع: نظرات (0)