بازاريابي شبكه اي
بازاريابي شبكه اي و ميانبرهاي واسطه ها
در واقع ، بازاريابي شبكه اي سيستمي براي توزيع كالاها و خدمات توسط شبكه هاي هزاران فروشنده يا توزيع كننده مستقل است. توزيع كنندگان با فروش كالاها و خدمات و همچنين معرفي و حمايت از فروشندگان ديگري كه عضو سازمان فروش خود مي شوند ، درآمد كسب مي كنند.
به عبارت ديگر ، بازاريابي شبكه اي روش جديدي در توزيع كالاها يا خدماتي است كه از قبل در بازار و محيط اطراف وجود دارد.
فقط در اين حالت ، فروشنده آن محصول يا ارائه دهنده خدمات از روش جديدي براي ارائه همان محصول يا خدمات قبلي استفاده مي كند.
به سبك قديمي فروش كالا يا خدمات ، براي اينكه كالا از توليد كننده به دست مصرف كننده برسد ؛ گذر از يك سري واسطه ها ضروري بود و وجود وجود واسطه ها و مبادله كالا باعث افزايش قيمت آن كالاها مي شد.
اما در بازاريابي شبكه اي كالا و خدمات ، مشتري مي تواند مستقيماً از سايت مبدا يا كارخانه خريد كند ، بنابراين در اينجا دست واسطه ها و كارگزاران كوتاه است و طبيعتاً قيمت افزايش نمي يابد.
اكنون همان پولي كه قرار بود به جيب دلالان و واسطه ها برود به دليل افزايش قيمت در شركت مبدا باقي مانده و از همين پول است كه كميسيون مشتريان فعال پرداخت مي شود.
بنابراين ، هر مشتري كه از كالاها و خدمات ارائه شده توسط شركت راضي باشد ، مي تواند مشتريان جديدي را براي استفاده از آن كالاها و خدمات تهيه و ارجاع دهد و از اين طريق كميسيون دريافت كند.
تفاوت بين بازاريابي شبكه اي و طرح هاي هرمي
بازاريابي شبكه اي نوعي تجارت است. اين يك فرصت يا امكان براي كسب درآمد است و اين متفاوت از برنامه هاي هرمي است.
در بازاريابي خدمات ، ما با كالاهايي روبرو هستيم كه مصرف كننده است ، يعني كالاها يا خدماتي است كه مورد نياز گروهي از مشتريان بوده و توسط آنها مصرف مي شود.
اما برنامه هاي هرمي غالباً شامل كالاها و خدمات نيستند و افرادي استخدام مي شوند تا نام يا كاغذ يا كوپن خود را بر روي زبانها بگذارند.
و اين افراد همين كار را مي كنند.
در بازاريابي شبكه اي ، افرادي كه خود مصرف كننده كالا يا خدمات هستند ، با توجه به رضايت آن محصول ، استفاده از آن كالا يا خدمات را به ديگران نيز توصيه مي كنند.
و آنچه مشخص است وجود مشتري يا نيازهاي اوست.
افراد يا مشتريان به عنوان خريدار كالاها يا خدمات يك شركت ، به نوعي وارد تيم بازاريابي آن شركت مي شوند و با فروش آن كالاها ، تيم بازاريابي را توزيع و گسترش مي دهند و همين امر باعث مي شود كه آن كالا يا خدمات به يك مارك تجاري تبديل شده و به فروش برسد. افزايش دادن. و توزيع آن بدون نياز به واسطه هاي بيشتر انجام مي شود.
در شركت هاي هرمي ، بدون هيچ محصولي ، براساس جذب افراد و مردم است ، يعني براي آن دسته از افرادي كه جذب كرده اند ، پول و پورسانت دريافت مي كنند.
شركت هاي هرمي به جاي فروش كالا به مردم ، با اين فلسفه كه در آينده سود خواهند برد ، از آنها پول دريافت مي كنند ، بنابراين بايد افراد جديدي را به سمت شركت جذب كنند.
اما در بازاريابي شبكه اي قانوني و سالم ، اول از همه كالاهاي مصرفي و خدمات وجود دارد. اين مي تواند نسبتاً دشوار باشد و هيچ كس نمي تواند به راحتي ثروتمند شود.
بيشتر بخوانيد: بازاريابي شبكه اي
برچسب: ،
ادامه مطلب